Wednesday, July 22, 2009

komen2 org yg berakal pendek....

hermm... minggu ni sidikit hampeh... sbb ramai crew kt ofis ni nk kena terminate... lebih kurang 19 org... ramai gak tu... n ade 2 org yg xnak renew contract... tp xpelah... lagipun... company pun actually nk reduce numbers of staff... sbb dah almost 1 n 1/2 year kitaorg still xdpt project yg berbayar...

ralat sgt... sbb b4 dis aku biase control.. around 120 crew in 1 time... pastu reduse jd 100 lebih skit... pastu sekarang dah jd 70 org jer... project agak byk.. tp hermm... wat 2 do... work... work... work.... n it's all only about da business...

yesterday aku rase mcm terhantuk kepala dkt dinding... tu semua pasal.... "PETI CADANGAN" yg pd awalnya bertujuan utk mendapatkan cadangan2 @ idea2 baru dr crew... TP... it turn 2 a BIG MISTAKE... peti tu tiba2 je jd "PETI LUAHAN PERASAAN".....

so nk di jdkan kisah.... aku n partner aku... not shaheeda but sya..... memang menjadi mangsa kutukan krew2 yg dah di terminatekan tu........ hehehehehehe.... aku mmg dah jangka... MANUSIA... especially MELAYU.... bukan la nk kutuk kaum sendiri... tp mcm tu lah... sentiasa x puas hati dgn keje org lain... kalo diri sndiri tu betul xpe... ni x... semuanya nk salahkan Admin...
TP xpe.... arini... diaorg xde dah... so project kena jalan separti biase.... aku x kisahla kalo org bawahan ni nk kutuk... tp aku akan kisah kalo org atasan aku yg mengutuk kami....

so... ape yg penting.... KERJASAMA..... keje kena siap on time...

daa...

No comments:

Post a Comment