Saturday, August 8, 2009

minor surgery....

last friday... 7 August 09...
i had a minor surgery at Klinik Keluarga.. hehehe... bukannye ape... finally... aku dah nekad nk buang IMPLAN yg aku pakai tu... lewat gak baru blh buat surgery tu... hehehe... kejap je aku pakai implan nih... genap setahun... pastu dah x tahan... sbb berat aku naik mendadak smpai 11kg... lepas consult ngan doc.. n doc pun fhm... barulah die nk start minor surgery tu....
takut.. gementar... mcm2 perasaan ade mase tu.... tp sbb aku dah nekad nk buang... aku gagahkan jgk utk teruskan... pegi ke klinik tu mmg ngan hubby n bby... tp diaorg duk tggu kt luar... so terpaksalah aku masuk sorang2...
aduh... lame jgk masa yg di ambil utk buang benda alah ni... almost half an hour... kalo di tanye psl sakit... hmmm... tgh2 process tu tipu le kalo ckp aku x rase ape2... sengal2 n perit2 gak... tp sbb ade bius dan ade jgk yg xkena ngan ubat bius.. blh la jgk rase...
tgk gaya doctor wan yg buat operation ni... die ckp aku punye implan payah skit nk buang.... aduh.... lagi la ketar... tp gitu lah... sabar punyer sabar... tup2 aku tgk doc tu dah lap2 darah aku tu... n... lastly die pakaikan plaster kt lengan nih...
hmm... sengal n pedih2 la jgk tempat operation tu... maklumlah.. kulit... mmg sakit kalo kena ngan mata pisau...
2 ari gak sakit.. sian kt hubby n bby.... tp gitu lah... aku kena jgk buang implan ni... not b'coz aku nk bby lain.. tp sbb dah tahan ngan berat bdn nih.. ingatkan blh la rehat2... tp aku kena keje jgk time weekend.. tahan jelah... ape yg penting... keje aku jalan n settle...
ahad..
aku dah bukak plaster yg di letak oleh doc tu... x thn lah.. sbb mcm sakit gak kalo kena baju bile pakai plaster tu... mula2 buang... pedih jgk kena air... tp my hubby ckp kalo bukak lg cepat baik... so aku amik advice die... tahan skit la kalo ade rase sengal2...
so arini pegi ofis mcm biase... hopefully xde org yg tempuh lengan aku nih... sbb mmg sakit n aku dah x pakai mane2 plaster pun... saje aku nk tahan.....
prevention is better then cure.... tp mmg aku suke cari penyakit.... gatal2 nk pakai pastu gatal plak nk buang.... heheheheheheh...
the end..

2 comments:

  1. wow ngeri nyer pkai implan. berat naik mendadak tuu. hishh ~

    ReplyDelete
  2. eida .. ko tak follow aku ek?? hihih .. nice blog

    ReplyDelete